Sunday, October 4, 2009

jadi kan kisah ni sebagai teladan,,,

pelakon,,,
mazdilla sebagai cik maz (our sister in my house rent)
syaza aeisyah sebagai sya (our beloved fren)

tersebut lah kisah di suatu pagi yang indah,,, bersamaan 4 oktober 2009,,, cik maz bangun pagi sebab nak masak nasi lemak,,, peeerrrggghhh,,, kene penangan nasi lemak die boleh lalok,,,, hohohooo,,, ketika sedang sibuk cik maz menumis sambal terjadi lah satu peristiwa yang bermulanya sebuah cerita,,,

cik maz : alamak,,, gas habis,,, adoiiii,,,
(sambil merungut die pegi bilik sya mintak no tepon orang gas,,, mase tu umat2 yang lain confirm ngah mimpi lagi,,, termasuk aku)

cik goyang-goyangkan kaki sya,,, sopan betul die kejut,,,

cik maz : sya,,, sya,,, cik maz nak mintak no tepon orang gas bleh? cik maz nak masak,,, gas habis,,,

sya : mmmm,,, (sambil mengeliat),,, jap,,,
(sambil die ambil handset die sambil die gosok-gosok mata,,,)
ni nombor die 069.......

cik maz : ni no ko selalu kol ke?

sya : (ngah mamai) a'ah,,,

cik maz : k thanks!,,,

cik maz pon amek N95 die call orang kedai gas,,,

cik maz : hello! boleh hantar gas kat blok F tingkat 14 pintu 2,,, kondo mutiara eh,,, bape ringgit?,,, k thanks,,,

tu antara yang keluar dari mulut cik maz

kedengaran handset aku menyanyi lagu lalola,,, tanda ade mesej masuk,,, tak payah tahu mesej tu tulis ape,,, aku juz nak cakap aku da bangun tido,,, teringat pulak kain xbasuh,,, aku pun keluar bilik,,, nampak cik maz kat ruang tamu,,,

cik maz : hiiisssshhh, cik maz da tunggu dekat sejam gas tak sampai-sampai,,, mane ntah pegi nya,,, bla,,, bla,,, bla,,, bla,,,,

(cik maz da start wat marathon membebel)

aku : ala,,, jap g sampai r tu,,, mane tahu banyak gas nak hantar pagi-pagi ni,,,
(malas nak suh cik maz bebel panjang2)

da dekat 15 minit pastu cik maz call lagi tokey kedai gas tu

cik maz : saya yang call tadi, da dekat sejam ni gas tak sampai-sampai ni,,, ape? da hantar,,,ok2 saya tunggu,,,

sambil pandang aku cik pon cakap

cik maz : die kate dah hantar lame da,,,

aku : orang yang hantar tu p sarapan dulu kot ( sambil masukkan sabun dalam washer machine)

dalam 15 minit lebih kurang macam tu la,,, cik maz dapat panggilan,,,

cik maz : yea,,,, nape? dekat depan sekolah bandar baru perda,,, tak tahu,,,? MPSP tahu? haa,,, MPSP,,, kat situ,,,

aku mesti agak yang orang tu tanya kat mane rumah kiteorang,,, aku pun pelik,,, kenape orang tu tak tahu kondo mutiara,,, aku pon cakap la kat cik maz

aku : cik maz,,, tanya orang tu die kat mane?

cik maz : cik kat mane ek? hah,,,, jalan temenggong?

aku dengar jadi confuse,,, macam bunyi jalan kat muar je

aku : cik maz tanya lagi sekali die kat mane? macam kat johor je,,,

cik maz : ni kat mane ni? hah,,, jalan daud

aku : cik maz, tanya kat negeri mane?

cik maz : ni kat negeri mane ni? hahhhh,,,, muar,,, sorry2,,, silap nombor,,,,

aku memang da gelak gile2 da kat mesin basuh,,,, hahahaahahaaa,,, macam mane la sya boleh bagi no tepon orang gas yang kat rumah die kat muar tu,,,, hahaahahahaaa,,, memang xsampai2,,, hahahaahahaaa,,,

moral of the story : jangan bercakap ngah orang yang ngah tido!!!!!!!



No comments: